Modrá púpava balená v Colorplanu má nominaci na Národnú cenu za dizajn 2020

Je to jako včera, co jsme posílali Colorplan na Slovensko, kde z něj designérka Ivana Palečková vytvořila krásné obaly pro kosmetickou značku. A ty už slaví první úspěch v prestižní slovenské soutěži.

O největší přehlídce designu na Slovensku

Národnú cenu za dizajn pořádá Slovenské centrum dizajnu už od roku 1993, původně pod názvem Dobrý dizajn. Vyhlašuje ji společně s Ministerstvem kultury Slovenské republiky.

Původně byla hodnocena všechna díla společně, od roku 2015 došlo k rozdělení podle jejich zaměření. Liché roky patří produktovému a sudé komunikačnímu designu. Cílem je podpořit slovenské profesionální umělce a představit současný slovenský design co nejširšímu publiku.

Tvůrci přihlásili rekordní počet projektů

Letošní 17. ročník je podle organizátorů nejsilnější. A to navzdory nečekaným komplikacím, které způsobila současná pandemie spojená s koronavirem. O cenu se uchází celkem 469 prací, což je historicky nejvyšší číslo. Předchozí ročník jich měl skoro o polovinu méně.

Mária Rišková, ředitelka Slovenského centra dizajnu, k tomu uvádí: "Tento ročník NCD 2020 nám tiež priniesol také isté výzvy ako iným organizátorom, od neistoty financovania cez neustály posun termínov výstavy po zrušenie tradičného večera, na ktorom oslavujeme ocenené diela a ich autorky a autorov. Priniesol nám však aj radosť z množstva a kvality prihlásených projektov!"

Porota nominovala 51 děl v 11 kategoriích

Všechny projekty hodnotila mezinárodní porota už v létě. Rakousko zastupoval Marlies Wirth, Polsko Jacek Mrowczyk, Českou republiku Adéla Svobodová, Slovensko Rastislav Uličný a také kurátor NCD 2020 Boris Meluš. Z celkového počtu vybrali porotci 275 děl, které si budete moct prohlédnout na plánované výstavě. 51 z nich pak nominovali na hlavní ocenění.

Celkem se soutěží v 11 kategoriích: Animace a video, Digitál, Identita, Kampaň, Knihy a publikace, Nové horizonty, Obal a objekt, Písmo, Plakát a vizuál, Prostor a Studentský design.

Modrá púpava v colorplanovém balení je nominovaná v kategorii Obal a objekt

Jak můžete vidět ve fotogalerii, Modrá púpava není jen modrá, ale krásně barevná. Jde o lokální kosmetickou značku z Banské Bystřice, pro kterou Ivana Palečková navrhla celou vizuální identitu včetně loga a obalů. Pomocí různých odstínů Colorplanu vytvořila přehledný systém balení pro jednotlivé kosmetické řady. Ty se liší například podle typu pleti nebo použití. Všechny krabičky jsou bez lepidla. Zákazníci je můžou rozložit a přečíst si tipy pro používání.

Doplníme, že Ivana Palečková má ještě jedno želízko v ohni. Druhou nominaci získala v kategorii Kampaň za svůj projekt Fest Anča. A do třetice, její publikace Public Species se dostala do užšího výběru a objeví se také na výstavě. Jde o knihu fotografií, které se ukrývají v obálce z kartonu Colorplan Candy Pink.

Plánuje se výstava a online přenos

Jak to celé dopadne, se dozvíme začátkem prosince. Vzhledem k současné situaci se plánuje online přenos. Výstava vybraných projektů by se měla uskutečnit v prostorech Hurbanových kasáren na Kollárově náměstí v Bratislavě. Ivaně gratulujeme k nominacím a přejeme, aby se proměnily v ocenění. Její projekty si můžete prohlédnout ve fotogalerii (foto: Lenka Márföldy, Ivana Palečková a NCD).

Nechcete přijít o další články?
Zde vyplňte svůj e-mail
Také můžete sledovat naší stránku na Facebooku
Logo
296 365 500